Jak pozyskiwać klientów przez internet? Trzeci sposób Cię zaskoczy!

Pozyskiwanie klientów przez internet to nie lada wyzwanie nie tylko dla copywritera czy content writera, ale dla każdego przedsiębiorcy, który prowadzi swoją działalność online. W jaki sposób zdobyć klienta, który zapłaci fakturę na czas, nie będzie wydziwiał i, z którym będzie Ci się dobrze współpracowało? Sprawdź kilka sprawdzonych sposobów na pozyskiwanie klientów biznesowych.
Jak pozyskiwać klientów, gdy jesteś na działalności?
Gdy pracujesz na etacie, masz gwarancję stałej wypłaty i tego, że przychodząc do pracy, zwykle będziesz miał, co robić. Rzecz ma się zgoła inaczej, gdy wpadasz na pomysł, że zostaniesz hardcorem i będziesz prowadzić własną działalność w Polsce. Wtedy jedyną rzeczą, której możesz być pewien to podatki i ZUS. Od tego nie uciekniesz. Wskrzeszą Cię, bo miałeś coś nieopłacone, jak w moim ulubionym memie. A stałe dochody i regularny napływ nowych zleceń? O to już musisz postarać się sam. Jak to zrobić? Jak pozyskać klienta na usługi?
Nie wystarczy fakt, że np. świetnie piszesz lub sprzedajesz fantastyczne produkty. Musisz jeszcze wokół tych dóbr zbudować odpowiednią „otoczkę”. Budowanie marki osobistej, branding czy strategia komunikacji to tematy na osobne wpisy. Dziś załóżmy, że już masz to mniej więcej ogarnięte i ciągle świadomie nad tym pracujesz. Regularnie działasz w sieci, jednak klienci do Ciebie nie przychodzą. Albo zjawiają się tylko tacy, którzy płacą mało albo wcale, marudzą lub nie wiedzą, czego chcą i trudno się z nimi dogadać. Gdzie pozyskać klientów? Ale takich, z którymi chcesz współpracować? Oto kilka sprawdzonych sposobów.
1. Jak pozyskiwać klientów? Robić kursy i szkolenia

Inwestycja w rozwój osobisty i wiedzę z różnych obszarów to najlepsze, co możesz zrobić, gdy szukasz odpowiedzi na to, jak pozyskiwać klientów. Polecam szczególnie kursy m.in. Marty Idczak, Doroty Wołkowskiej i Marka Laskowskiego czy Jacka Kłosińskiego. Kursy, które dotyczyły m.in. storytellingu, content writingu, komunikacji w social mediach przyniosły mi wielu bardzo dobrych klientów i zapoczątkowały kilka nowych współprac. Poznałam tam też ludzi o podobnych zainteresowaniach lub z podobnych branż, którzy, jak się później okazało, gdy nie mieli już mocy przerobowych – polecali swoim klientom mnie!
2. Sprytny sposób na pozyskanie klientów? Regularność i własne publikacje

Gdy zaczęłam pokazywać swoje teksty i grafiki w social mediach i regularnie publikować – klienci sami zaczęli się do mnie odzywać, bo podobały im się te publikacje i chcieli coś podobnego u siebie. Dbanie o swoją „grządkę” to świetny sposób na pozyskiwanie klientów przez Linkedina, Instagrama i Facebooka. Nie wiedziałabym jednak, jak robić to dobrze, gdybym najpierw się w tym temacie nieco nie podszkoliła (patrz poprzedni punkt).
3. Aktywność w grupach (ale nie tych copywriterskich)

Gdzie szukać klientów? Wiele pierwszych współprac w momencie, gdy działałam już w ramach własnej działalności – przyniosła mi aktywność w grupach facebookowych tj. Klub Kobiet Kreatywnych, czy takich, które miały w nazwie coś z przedsiębiorczością i kobietami. Często w takich grupach są np. promocyjne poniedziałki. Wtedy można w kreatywny sposób się przedstawić i opowiedzieć o tym, czym się zajmujesz.
Ciekawostką jest, że nigdy nie pozyskałam fajnego, bezproblemowego klienta, który dobrze płacił na grupach copywriterskich. Wiem jednak, że wielu początkujących copywriterów zastanawia się, jak zdobyć pierwszych klientów i uderza właśnie tam. Tylko niestety w takich miejscach można się szybko zniechęcić. „Koledzy i koleżanki” po fachu, zamiast wesprzeć – wytykają Ci błędy. Genialnie to, co się dzieje gdy wrzucasz post w grupie dla copywriterów pokazuje w swojej rolce na Instagramie Sylwia Rospondek (@czarujeslowami).
4. Jak pozyskiwać klienta na usługi copywriterskie?
Aby pozyskać klienta na usługi copywriterskie, żyj dobrze z grafikami i web designerami oni zawsze mają klientów, którzy potrzebują tekstów na strony internetowe czy do materiałów reklamowych itp.
Czy wiesz, że…?
- Nigdy nie pozyskałam fajnego, bezproblemowego klienta, który dobrze płacił na grupach copywriterskich.
- Nigdy nie pozyskałam dobrego klienta, sama do niego pisząc i proponując współpracę – najlepsi klienci przyszli do mnie sami.
- Najciekawsze współprace zawsze były konsekwencją moich wcześniejszych działań (mojego portfolio, publikacji, poprzednich współprac, bo ktoś mnie polecił).
Co myślisz o bardziej rozbudowanym e-booku, który dotyczyłby metod pozyskiwania klientów w PDF? Myślę, że by się przydał, biorąc pod uwagę liczbę pytań o to zagadnienie, którą dostaję regularnie w wiadomościach prywatnych na Instagramie!-
A tymczasem zachęcam Cię do pobrania e-booka z gotowymi pomysłami na posty na social media dla każdej branży oraz sposobami na kreatywność. Zgarnij go, zapisując się na mój newsletter.
O tym, jak pozyskiwać klientów w internecie posłuchasz także w 4. odcinku mojego Podcastu. (Jest dostępny na platformie Spotify i Youtube).
Wpadnij na mojego Instagrama: @aleksandracopywriter.
Jak pozyskiwać klientów online? Posłuchaj o tym w czwartym odcinku mojego podcastu!