Jak wygląda współpraca z copywriterem?

Gdy chcesz zlecić copywriterowi stworzenie treści na stronę www czy też zredagowanie postów na potrzeby publikacji w social mediach, to z pewnością zastanawiasz się od czego by tu zacząć.  Jak krok po kroku wygląda współpraca z copywriterem? W tym wpisie opisuję po kolei jak to działa u mnie i w jaki sposób ustalam sobie z moimi klientami różne detale, które dotyczą zlecenia na pisanie tekstów. 

1. Luźna rozmowa o tym, czego potrzebujesz

Współpraca ze mną obejmuje kilka etapów. Dyskusja o Twoich potrzebach i oczekiwaniach to pierwszy etap. Zwykle jest to rozmowa telefoniczna, rozmowa na zoomie lub Google Meet, komunikacja mailowa lub spotkanie w jakiejś miłej kawiarni na terenie Wrocławia. Podczas tego pierwszego etapu poznaję Ciebie i to, czym się zajmujesz. Rozmawiamy o tym, czego chcesz i oczekujesz ode mnie. Dowiaduję się jak funkcjonuje Twoja marka, na czym aktualnie skupiasz się w swoim biznesie i co chcesz osiągnąć poprzez publikację odpowiednich treści w internecie.

2. Wycena zlecenia i ustalenie terminu realizacji

Wycena zlecenia jest zawsze indywidualna. Cena zależy m.in. od specyfiki i skomplikowania tematu, a także nakładu pracy (research, tematy, słowa kluczowe, etc.). Ostateczną cenę ustalam po zapoznaniu się ze szczegółowymi wytycznymi. Przykładowy opis tego, od czego zależy cena zlecenia odnajdziesz u mnie w cenniku usług copywriterskich

3. Przesłanie maila z podsumowaniem i prośbą o dodatkowe informacje

Na tym etapie przesyłam do klienta maila z podsumowaniem spotkania, w którym punkt po punkcie streszczam wszystkie nasze ustalenia ze spotkania. Robię też listę informacji, które uzyskałam i zamieszczam prośbę o przesłanie materiałów od klienta (linki do wszelkich źródeł informacji, konkurencji, dokumentów, z których mogę czerpać wiedzę niezbędną do redakcji tekstów).  W załączniku wysyłam umowę współpracy z prośbą o podpis i przesłanie do mnie skanu lub zdjęcia umowy. 

4. Wysłanie gotowego tekstu

Tutaj przychodzi czas na moją pracę, a po jej zakończeniu na przesłanie do klienta efektów czyli gotowego artykułu na bloga, tekstów na stronę www lub gotowych postów na potrzeby publikacji w social mediach. Następnie czekam na ewentualne uwagi, poprawki. Jeżeli nie otrzymam żadnych uwag do tekstu w ciągu 10 dni roboczych od wysłania wiadomości z gotowymi zleceniami, to uznaję teksty za zaakceptowane. 

5. Przesłanie faktury bez VAT

Po wszystkim przesyłam do klienta fakturę za usługi copywriterskie lub usługi marketingowe w zależności jaka dokładnie była specyfika naszej współpracy. Wystawiam faktury bez VAT. Wraz z fakturą przesyłam podziękowanie i prośbę o krótką opinię na temat mojej pracy.


Sprawdź też wpis: Kim jest copywriter i content writer?


To tyle! Mam nadzieję, że ten wpis nieco rozjaśnił Ci kwestię tego, jak wygląda współpraca z copywriterem. W razie jakichkolwiek pytań pozostaję do dyspozji. Pisz do mnie na maila kontakt@aleksandrahorak.pl. Wspólnie możemy zdziałać więcej!

Aleksandra Horak
Scroll to Top

Kontakt ze mną

Możesz też wypełnić formularz kontaktowy: