Jak zacząć pisać posty na social media? Poznaj 3 wskazówki

Często zgłaszają się do mnie osoby, które bardzo chcą zacząć regularnie publikować posty w social mediach, jednak mówią mi, że nie mają pomysłów / motywacji / czasu. Też tak masz? Napisanie tekstu przyprawia Cię o ból głowy, a jak jeszcze masz tworzyć za każdym razem odpowiednią grafikę czy szukać zdjęć, to robi Ci się niedobrze? Nie martw się. Po kolei. 

 

Dziś podam 3 wskazówki, które na początek pomogą Ci ruszyć z miejsca w tym temacie!

1. Pomyśl o idealnym kliencie i określ jego problemy

Pomyśl o swoim idealnym odbiorcy/kliencie i zastanów się jakie ma problemy, o co pyta i dlaczego nie podejmuje działań, na których by Ci zależało. Zanotuj wszystko, co Ci przyjdzie do głowy.  Przykład: szyjesz torebki, portfele i akcesoria dla kobiet, mężczyzn i dzieci, jednak Twoim idealnym klientem jest kobieta (to ona podejmuje decyzje zakupowe) w średnim wieku, aktywna w social mediach. Jaki ma problem? Nie może znaleźć w sieciówkach torebki w konkretnym rozmiarze, kolorze, szuka oryginalnych rozwiązań. Co może ją wstrzymywać od zamówienia u Ciebie torebki? Boi się wysokiej ceny, nie wie ile zajmie Ci jej uszycie, nie wie jak złożyć zamówienie, nie może znaleźć żadnych opinii o Twoim produkcie itp. Wypisz jak najwięcej problemów, ale i obiekcji Twoich odbiorców. To właśnie przez ich pryzmat zaczniesz pisać pierwsze posty! Pokażesz w nich, że masz rozwiązanie, plaster na bóle Twojego klienta i obiecasz mu, że będzie zadowolony, gdy wybierze właśnie Twoją propozycję.

2. Wybierz tematykę publikacji

Możesz mieć w swojej ofercie wiele rozmaitych produktów czy usług, ale wybierz na początek 2-3 główne obszary, wokół których chcesz krążyć w swoich postach. Na jakiej tematyce najbardziej Ci zależy? W czym specjalizujesz się najbardziej? Może to być usługa, która cieszy się największym powodzeniem, ale może to też być obszar, który dopiero rozwijasz i chcesz sprawić, by odbiorcy kojarzyli Cię właśnie z tym zagadnieniem.  Do przemyślenia. Warto ubrać te swoje tematy w hasztagi i zawsze używać ich w postach.

2. Ułatw sobie tworzenie spójnych grafik

Wybierz sobie 2 kolory, które dobrze wyglądają obok siebie i 2 fonty, których zawsze będziesz używać na swoich grafikach. Jeśli masz stronę internetową, nawiąż w postach do jej stylu i kolorystyki. Nie stosuj za każdym razem zbyt wielu czcionek. Najczęściej używa się tylko dwóch – jednej w nagłówkach, drugiej w akapitach. Znacznie ułatwi Ci to tworzenie spójnych grafik.

To na początek pomoże Ci ruszyć z miejsca i wystartować z publikacją Twoich pierwszych postów! Kolejne wskazówki przekażę w kolejnych wpisach.

Aleksandra Horak
Scroll to Top

Kontakt ze mną

Możesz też wypełnić formularz kontaktowy: